Sokkenclub maakt ook slachtoffer bij ‘tScheldt – 't Scheldt

Sokkenclub maakt ook slachtoffer bij ‘tScheldt

Gwijde Vangenechten is al sinds vorige eeuw Chef Foto bij ‘tScheldt

Kapot is hij ervan. Gwijde Vangenechten is al sinds vorige eeuw Chef Foto bij ‘tScheldt. Hij – en hij alleen – selecteert 24/24 uur en 7/7 dagen de foto’s, cartoons en tekeningen die deze website tot een waarlijke parel maken.

“Vorige week was ik mijn bril vergeten”, vertelt Gwijde. “Dat kwam omdat ons Zulma, nadat we ‘Blokken’ hadden gekeken, het kruiswoordraadsel in The Wall Street Journal nog wilde invullen en met haar goedkoop Zeeman-brilletje ziet ze niet meer goed. Ze leende daarom even mijn Pearl-bril. Maar ze vergat hem terug te steken in mijn grijze stofjas. De volgende morgen stond ik dus op de redactie zonder bril.”

In de loop van die dag ontving ‘tScheldt foto’s van enkele jongeheren in opmerkelijke poses. “Ik dacht dat het reclame was voor sokken. De hoofdredacteur had me gezegd dat er nieuwe sponsors en investeerders klaar staan om onze geliefde website nog verder op te stuwen in de vaart der volkeren. ‘Schoon foto’s’, dacht ik nog. ‘Onze nieuwe adverteerder gaat tevreden zijn.’.”

Not! Luttele uren later barstte de hel los. Vlaamse fans kijken van nu af met heel andere ogen naar hun zingende, presenterende en acterende idolen. “Ik wil al die beroemde artiesten mijn excuses aanbieden”, zegt Gwijde. “Het is nooit mijn bedoeling geweest om wie dan ook verdriet te doen. Ik wil me ook verontschuldigen bij alle sokkenfabrikanten.”

Er is gelukkig ook goed nieuws. “Ik ben vorig weekend met ons Zulma naar de Pearl geweest. Ze heeft nu ook een sterkere bril waar ze veel beter mee kan zien”, besluit Gwijde.
Eind goed, al goed.

Severin de Corte & Jules Doré

***

Foto boven: Gwijde Vangenechten, Chef Foto bij ‘tScheldt

***

Trakteer Gwijde! Kies een abonnement:

1 reactie op “Sokkenclub maakt ook slachtoffer bij ‘tScheldt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *