Open brief aan Cathy, superstratege. - 't Scheldt

Open brief aan Cathy, superstratege.

De Antwerpse Gouverneur, Cathy Berx, kwam in De Standaard ongenadig hard uit de hoek nadat een politicus dronken tegen een opligger reed. Daarmee bewees ze dat ze nog leeft nadat ze politiek benoemd werd, zo’n vijftien jaar geleden. Vermoedelijk was haar dolkstoot een vlucht vooruit ten opzichte van iedereen die pleit voor de verdere afkalving van het onnodige Napoleontistische “tussenniveau”, zijnde de provincie, waarvan zij baas is?

We schrijven 7 juli 2019. Een politicus rijdt ergens in de Kempen zijn autootje tegen een opligger. Betrokkene moet blazen – hetgeen doorgaans niet zo moeilijk is voor een politicus – en blijkt inderdaad bezopen te zijn.

Er volgen 215 vermanende reacties, de ene al geloofwaardiger dan de andere. De allerstrafste uitspraak, opgetekend door De Standaard, kwam van de Antwerpse Gouverneur, ene Cathy Berx, die meteen bewees dat ze nog leeft nadat ze politiek benoemd werd, zo een vijftien jaar geleden. Of ze gelijk heeft? Geen flauw idee. Om in deze periode van regeringsonderhandelingen even hard tegen de kar van de N-VA te rijden als de dronken politicus met zijn autootje tegen die opligger lijkt ons niet bepaald super intelligent. Is het vandaag of morgen dat op die regeeronderhandelingen de verdere afkalving van het onnodige Napoleontistische “tussenniveau”, zijnde de provincie, op de tafel ligt? Zouden die N-VA-ers dan niet nog een beetje vinniger zijn in hun charges tegen deze fossielenclubs? Misschien kunnen ze daar doen wat iedereen – behalve de geparkeerde Apparatsjiks zoals Berx – wenst: afschaffen die handel. Dan kan Cathy zich full-time bezighouden met haar hobbies, vier keer per jaar op uw kosten mee op snoepreis gaan met VOKA bijvoorbeeld. Nadat ze misschien ook eerst eens uitgelegd heeft aan de bevolking waarom zij met haar Bestendige Deputatie vijf jaar geleden – net voor de verkiezingen – besliste een “Provinciepaleis” van meer dan 100 miljoen te bouwen, een gebouw (nog niet helemaal klaar, … na vijf jaar) dat niet eens gevuld geraakt met provinciale ambtenaren, …. 100 miljoen euro…. Daar kan je veel veilige fietspaden mee aanleggen…. Niet waar Cathy? En waar is “uw” provincie alweer onmisbaar voor?

Blatt Leser

Hoe kan ik zoiets lekkers als ‘tScheldt steunen? Klik hier!

1 reactie op “Open brief aan Cathy, superstratege.

1. Als gewezen dronken politicus zou ik de gouvernante een passende geuzentitel kunnen geven. Ik heb intussen geleerd om me te onthouden.

Jan Penris