‘tScheldt lezer schrijft open brief naar alle Gentse Open Vld mandatarissen – 't Scheldt

‘tScheldt lezer schrijft open brief naar alle Gentse Open Vld mandatarissen

‘tScheldt ontving een straffe Open Brief van één van haar (liberale) lezers…

‘tScheldt ontving een straffe Open Brief van één van haar (liberale) lezers:

**

Neen, het is genoeg geweest! Ik kan het niet meer aanzien en moet reageren. Mijn liberaal hart bloedt en het maakt mij vreselijk kwaad. Wat de laatste dagen binnen onze partij is gebeurd, noopt ons tot onmiddellijke grondige zelfreflectie.

De Gentse stadsscholen krijgen als algemene regel dat hoofddoeken en andere levensbeschouwelijke symbolen toegelaten zijn. Die “andere levensbeschouwelijke symbolen” is er bijgevoegd om de schijn hoog te houden dat het niet enkel om de religieuze hoofddoek gaat.

Hoe halen jullie het in jullie liberale hoofd om het dragen van een hoofddoek door jonge nog kwetsbare meisjes te faciliteren? Waarom lopen jullie het groene fundamentalisme en de linkse pensée unique zo slaafs achterna? Recht je liberale rug, verdorie!

“Wij willen menselijk en redelijk zijn, we zijn niet voor een verbod maar voor vrijheid”, antwoordden jullie mij. Maar het is niet omdat het begrip vrijheid in jullie antwoord voorkomt, dat dit een liberaal antwoord is. Jullie vrijheid is onverschillig wegkijken.

Liberalen staan voor vrijheid van denken, zonder dogma’s, zonder beperkingen, zonder vooroordelen, zonder gedragsvoorschriften, zonder suprematie van overtuigingen. Laat net dat allemaal veruitwendigd zijn in de hoofddoek.

Het is ontstellend hoeveel toegevingen onze seculiere maatschappij (of wat daar nog van zal resten over een paar jaar) de afgelopen dertig jaar heeft gedaan en nog zal doen aan een godsdienst die de grootste moeite heeft met het begrip ‘tolerantie’.

Wij liberalen kunnen toch niet aanvaarden dat vrouwen dagelijks onder toezicht en druk staan van de eigen gemeenschap en een intolerante godsdienst. Wij liberalen kunnen toch niet tolereren dat afwijken van voorgeschreven religieuze kleding wordt gesanctioneerd met groepsdruk, vernederingen tot zelfs geweld toe.

Ik weiger tolerant te zijn voor het intolerante.

Jullie weldenkende mantel van stilte laat zeer kwetsbare mensen compleet in de kou. Vrouwenrechten zijn blijkbaar in Gentse scholen inferieur aan godsdienstvrijheid.

“Elk mens is inderdaad wel vrij om te geloven wat hij of zij wil maar geloof is een privézaak en niemand heeft het recht een ander persoon tot een geloof te dwingen. Alle religieuze overtuigingen moeten in volle vrijheid bekritiseerd kunnen worden. Dit impliceert dat een overheid zich NEUTRAAL moet kunnen opstellen en verzekeren dat niemand in het openbaar gebeuren blijk mag geven van nog maar een fractie van superioriteit van hun religie. Vandaar dat religieuze symbolen in openbare gebouwen uitgesloten moeten zijn en zelfs godsdienstlessen op school moeten worden afgeschaft”. Dat zeg ik niet, maar dat lees ik in “De Liberale Ideologie” van Dirk Verhofstadt (blz 25). Jullie zijn zeer goed bezig!

Als liberaal weiger ik toe te geven aan ook maar de kleinste beperking van de vrije meningsuiting en ik zal niet tolereren dat het open debat wordt beknot door zogenaamde ‘islamofobie’, waarbij kritiek op een religie gelijkgesteld wordt met racisme.

Deze tirannie van het nieuwe normaal zal ik, trots op mijn liberale principes, blijven bestrijden.

Jullie verwijzen als motivering onder andere naar statements van vrouwen die beweren dankzij de hoofddoek, continu bewust te zijn van hun islamitische identiteit. Maar als jullie datzelfde woord uit de mond horen van een partijvoorzitter die verbondenheid zoekt via identiteit rond Verlichtingswaarden (waarden die niet liberaler kunnen klinken), schieten jullie in een vreselijke politieke aversiekramp. Dit intellectueel onevenwicht kan ik echt niet vatten. Als het vertrouwen in de traditionele politieke en intellectuele elites zo ondermijnd is, dan komt dat vooral door die zelfcensuur.

En dan de verwijdering van het standbeeld van Leopold 2. Hengelen jullie werkelijk naar de prijs van de stad met de grootste beeldenstorm? Karel Verhoeven heeft in De Standaard een punt: “ de enggeestigheid lonkt, andere dan de katholieke truttigheid, maar niet minder beknellend”. Ik kan er dan ook niet bij dat wij als liberalen ons laten opjutten door een stelletje ordinaire dieven die de tragische dood van een man in de VS misbruiken om hier rellen te veroorzaken en te plunderen. Black Lives Matter is gekaapt door extremisten, en jullie lopen als een groep zombies de hysterie achterna. Alles komt onder vuur wat ooit gekoesterd werd, alles wat wit en westers is moet weg, als ging het om een beschaving die met terugwerkende kracht en met wortel en tak moet worden uitgeroeid. De Franse schrijver Zemmour zegt terecht : Il y a une volonté de détruire l’histoire d’un peuple, d’une civilisation pour l’éradiquer et la remplacer. Ondertussen horen we de grootste onzin in de Zevende Dag:” Zwarten kunnen niet racistisch zijn”.?! Vertel dat maar eens aan de Tutsi’s in Rwanda…

Ik weiger mee te huilen met de linkse meute die de misbruiken uit het verleden enkel uitvergroten om ons een collectief schuldgevoel aan te praten, alsof racisme en fascisme een deel van ons cultureel erfgoed zijn.

Begrijpen jullie niet dat de gewone Gentenaar een aversie krijgt van jeukwoorden als diversiteit, verbinden en inclusiviteit? En als dan uitgerekend een liberaal de deur op een kier zet voor herstelbetalingen aan Kongo, dan zakt mijn broek helemaal af. Uitgerekend het meest corrupte regime van Afrika zou van ons Vlamingen financiële boetedoening, als waren het aflaten, kunnen ontvangen. Dit terwijl de zogenaamde schadevergoeding voor het oude kolonialisme zich zou afspelen in een tijdperk van modern kolonialisme: het tolereren, meer zelfs, erkennen van een niet eens democratisch verkozen president… Kabila en Tshisekedi officieel bezoeken als president en terzelfdertijd zonder enige schaamte elk contact met het VB weigeren omdat het een ondemocratische partij zou zijn, is de overtreffende trap van politieke schizofrenie.

En als ik, om af te ronden, selectieve liberale verontwaardiging opmerk rond een poging tot censuur van het VB op de VRT (waar jaren aan een stuk rode interventies haast structureel aanwezig waren), kan ik alleen maar constateren dat er een artificiële overgevoeligheid heerst rond alles wat maar een beetje naar “rechts” ruikt. De onverklaarbare haat tegen de N-VA maakt zo politiek blind dat elke liberale realiteitszin kwijt is. Verklaringen dat de bloedrode Magnette zeer goed werkt levert, blijken voor jullie niet schokkend. Il fut un temps!!

Vorig weekend moesten we ook nog eens een mes uit de rug van onze nationale voorzitter halen…

Liberalen zijn rechts en progressief, een mooie combinatie voor een unique selling proposition. Maar door linkse waanzin verknoeien jullie dit buitengewoon politiek product.

Herbron! En ageer liberaal!

(naam bekend bij redactie)

***

Tekening: Stichtende vergadering Liberale Partij op 14 juni 1846 in de Gotische zaal van het Brusselse stadhuis

***

21 reacties op “‘tScheldt lezer schrijft open brief naar alle Gentse Open Vld mandatarissen

1. Wat belet deze verstandige mens om niet meer liberaal te zijn ? Dat hij zijn lidkaart bij Lachaerke gaat steken daar waar de zon niet schijnt, of ze opstookt, en dat hij voor iets anders stemt ! Ge kunt liberaal denken zonder aan de rokken van Rutten te hangen of naar die onnozele congressen te gaan.

1. Hoezo, “daar waar de zon niet schijnt” ? Als Egbert Lachbekje zich ‘s morgens naakt vooroverbuigt met zijn poep naar het Oosten gericht, waar de zon opkomt en daarbij zijn open-VLD billen ver genoeg met beide handen uiteenrekt zal “de zon er nog wel in schijnen”, dat is immers nodig ter productie van die levensnoodzakelijke vitamine D. Uiteraard gaat”liberaal denken” en voor de nauwelijks nog “open”(sic) VLD stemmen” niet samen, het is het één (liberaal denken) of het andere (allochtonofilie propageren) , er is helaas geen “derde weg”.

2. Prachtig verwoord en vooral de waarheid en ovld zal een pandoering krijgen die ze nooit meer teboven komen nu gaat men dus nog een maal voor de vette postjes van enkelingen en daarna vanaf 2024 niets meer voor niemand meer binnen de ovld

3. Het begint er steeds meer op te lijken dat de “liberalen” zich bewust beginnen te worden van hun politieke onbeduidendheid en, omwille van het postje, hoe langer hoe meer beginnen aan te schurken tegen groen. Het mooiste voorbeeld is Somers uit Mechelen. Om burgemeester van dat in de schulden verzuipend provinciegat te kunnen blijven moest hij een coalitie aangaan met de partij van Calvo en tot aan zijn hielen in de kont van dat wandelend geraamte kruipen. Uit dankbaarheid ontpopte die “blauwe” bolle zich tot een pur sang migrantenminnaar en bedroog hij de kiezer door (voor het grotere geld) naar Brussel te trekken om er “Minister van desinburgering” te worden. En dat de rode minaret aan de Reyerslaan in “de 7e dag” klinkklare onzin verkoopt, zal wel niemand verbazen. Hebben we uit dat rode bastion ooit al iets anders horen komen dan links gewauwel uit de monden van Tanghe, Vranckx, Cools, Van Cauwelaert, Zinzen en noem maar op…??

1. Rik Van Cauwelaert nu niet wegzetten met dat rood gespuis van de Reyerslaan hé ! Het is de enige fatsoenlijke journalist die we nog hebben in Vlaanderen, en hij is verbonden aan De Tijd, de enige Vlaamse gazet die nog een beetje serieus is, allicht met dank aan de bazin, Isabel Albers, die nu en dan ook al eens zegt waar het op staat. De meesterlijke ex-concullega van ‘t Scheldt, Kaaiman van De Tijd, is helaas met pensioen. Als Van Cauwelaert al eens verschijnt op de Vlaamse Rode Televisie, is dat allicht een poging van dat verrot rood/groen paard van Troje om zich nog een beetje als ernstig proberen te verkopen, want hun paljaskes worden met de dag doorzichtiger, zelfs voor de bomma en den bompa.

4. Voor mij staat het Liberalisme gelijk aan pseudo mentale suprematie ,de Verhofstad’s ,de De Croo’s ,Somers ,De Gucht , en de hele bende loge maffiosi , samen met de Bilderberggroep dienen voor een volkstribunaal gesleurd te worden en ontdaan van alle titels , financiële middelen en eigendommen ,alles verbeurd verklaren en dan heeft de staatskas misschien een honderdste terug van wat deze heren bij elkaar gerat hebben ,de liberalen zijn even links en kruiperig als de rest van het profitariaat !
    De blauwe geschelpte is neergestort R.I.P.

5. Zeer duidelijk een emotionele liberaal die alle goeddeugende zelfhatende linkse meute die ten koste van dit alles, onze vrijheden volledig ten onder ziet gaan, en hij is niet alleen. Dit alles onder het mom van democratie die tegenwoordig nog maar vies in de oren klinkt. De nep-liberalen die voor vrijheid zijn en tegelijkertijd ons voor voldongen feiten stelt, zie Bart Somers, en gwendolyn Rutten, waarvan ik toch een groot strijdster voor vrouwenrechten in zag, het is allemaal waanzin geworden. Ik ben een zelfverklaarde liberaal, zonder voor op de liberalen te stemmen.

6. Dank u Tscheldt. Dit gaan we ergens anders niet lezen.
    Ik keur erg veel van jullie standpunten af, maar ik zal altijd blijven verdedigen dat iedereen nonsens mag uitkramen.
    Maar in dit geval zal geen enkel ander medium het lef hebben dit te publiceren.
    De verlichting is te belangrijk om begraven te worden.
    Doe verder.

7. Hopelijk is deze “liberaal” zelf zonder dogma´s en stemt hij de volgende voor het beleid waarvoor hij hier een pleidooi houdt. Maar wellicht zijn het maar woorden, want wat huichelarij betreft, daar zijn de belgicistische kleurzuilpartijen waaronder de Open-Grenzen-VLD meester in. Maar er is hoop, want desalniettemin ken ik persoonlijk enkele “blauwen” die na Verhofstadt consequent N-VA en/of VB gestemd hebben, althans als ik hen op hun woord mag geloven (-

8. we weten het allemaal wat er scheef loopt en de traditionele scharrelpartijen regeren het land zo erg de dieperik in dat zelfs de volgende regeringen…(4, 5 of ???? hoeveel…wie zal het zeggen) dit nooit meer rechtgetrokken krijgen. Alleen maar om te beletten dat rechts aan de macht zou komen. Hoe ziek (of is het zot) kun je zijn.

9. Als mede liberaal in hart en nieren had ik dit niet beter kunnen geschreven hebben. Ik ken heel veel liberalen (die ondertussen naar NVA en VlB zijn getrokken) die dezelfde mening meer dan toegedaan zijn. En ja, in het kieshokje zijn er heel wat liberalen die deze linkse meute de rug hebben toegekeerd. Wat er zich nu de laatste jaren aan het onttrekken is, is door mij al 15-20 jaar geleden voorspeld. Toen was er nog de vleug van tolerantie – links was een brug te ver – en ik waarschuwde toen al dat zich dat ging vertalen in verlies van de basis. Welnu, deze basis heeft M34 uitgespuwd en net bewijs is er; hoeveel rechtsgeldige stemmen zijn er effectief uitgebracht bij de voorzittersverkiezingen? Hoeveel leden had Ovld pakweg 15 jaar geleden nog?

Ik kan nog lang doorgaan met mijn betoog, maar de democratie is niet meer.

Ja, wat Lachaert nu gedaan heeft gaat de zwanenzang worden. Enkel stemmen afsnoepen van de PVDA zal ze nog kunnen redden, want aan linkse kant zijn ze zelfs de SPA voorbijgevlamd, deze laatste jaren.

Democratie is dood. Lang leve de democratie.

10. Goed wat die man schrijft, maar 30 jaar te laat. Ik ben 71, wat er zich allemaal heeft afgespeeld de laatste jaren in de politiek, in belgië, Vlaanderen en Wallonië, is om van te kotsen. Gelukkig hebben de politiekers dat wel ingezien en hebben ze de wapens van de gewone man laten inleveren., Met pijl en boog revolutie voeren, is onmogelijk. Gelijk hoe, het komt er aan en dan zullen dezelfde klootzakken van politiekers zeggen ” wir haben es nicht gewust. ” De ganse bende die ooit in dit Kloteland aan de macht was, dient voor hun beleid, gewoon tegen de muur gezet, met grootouders en kinderen, zodat dit zich in de toekomst niet meer herhaalt. Graag een leider die gedurende 3 jaar de punten op de “i” zet en dan uit zichzelf ontploft, om verdere excessen te vermijden. Op mijn steun kan die persoon ( m/v ) rekenen.

11. Mijn bompa Lode, die met zijn rechter arm in permanente erectie schuin naar de hemel gericht, draait zich om in zijn graf. Maar uit puur en onversneden machiavellistisch opportunisme trekt ons nauwelijks nog op kier “open” VLD partijtje de allochtonofiele kaart want de autochtonen lusten onze Linkse PoCo-zever immers niet meer. Wij kunnen dat omdat autochtonofobe discriminatie toch immer politiek-correct vermomd wordt als “positieve actie”. Daarom dat onze Egbert Lachbekje madammeke El Kaouakibi pistoneerde wegens haar allervoornaamste kwaliteit nml “van allochtone afkomst te zijn”, wat een paniekerige strategische zet is om te proberen allochtone kiezers te paaien en zo aan te trekken, “proberen gaat mee”. Daarom verkwansel ik ook autochtone belangen conform het Oikofobie Evangelie der PoCo-Kerk, heu….. correctie PoCo-Moskee……
    Het is niet omdat ik in een liberaal-blauw kostuum paradeer, dat ik geen sossenrood ondergoed draag !

12. Ons arm België is een samenraapsel van aangespoelde profiteurs die op een gewiekste wijze de huidige politieker om de vinger draaien ,iedere politieker in België is bang om zijn postje te verliezen en laat zich gebruiken . Het wordt tijd dat de bevolking zijn verstand gebruikt .

13. Intussen blijven die Linkse Loge Freaks maar zemelzeiken over “de Verlichting”. Maar dat is al lang geen krachtige vuurtoren meer maar eerder een zaklamp met 2 maal een 1,5 Volt batterijtje er in, dat bijna “plat” is en dat enkel nog schuchter schijnt om allochtonen naar hun verloederd kamp te lokken, zoals motten naar een avondlijke tuinfakkel fladderen.

14. Waarom staat die letter “V” nog steeds in de misleidende benaming van die tricoloor allochtonofiel, machiavellistisch Linkse Loge partijke ?