Olijke muis van Disney heeft een likkebaardende wolf gebaard… nieuwe streamingdienst gaat door het dak – 't Scheldt

Olijke muis van Disney heeft een likkebaardende wolf gebaard… nieuwe streamingdienst gaat door het dak

De Vlaamse Main Stream Media (MSM) lanceerden op 15 september 2020 hun streamingdienst Streamz, uit angst voor het aanstormende digitale geweld van Mickey Mouse die met lemen voeten stap voor stap richting Vlaanderen schoof, en er snoeihard uithaalde met Disney+.

Het immense succes van de streamingdienst Disney+ heeft er vandaag voor gezorgd dat het mediaconcern haar structuur per onmiddellijk drastisch heeft aangepast.

Een jaar geleden koos Disney, of all places, Nederland uit om haar streamingdienst Disney+ te testen. De test bij onze Noorderburen verliep voorspoedig en Disney startte haar streamingdienst afgelopen november 2019 in Amerika.

De muizen in het management van Disney staan er voor gekend niet over 1 nacht ijs te gaan. De uitrol van de streamingdienst was grondig voorbereid. Eerst nam Disney een minderheid in het bedrijf BAMtech dat een streamingdienst voor de Disney sportdochter ESPN moest bouwen. Vervolgens werd een meerderheid in het bedrijf genomen en werd de technologie opgeschaald om te kunnen dienen voor een wereldwijde Disney streamingdienst over alle Disney-merken  en franchises heen.

Het Amerikaanse Telenet, zag vanuit de tuin van haar CEO in Wijnegem, de bui hangen en begon onderhandelingen met het progressief socialistisch medianetwerk van DPG Media (Het Laatste Nieuws, De Morgen en Humo) om een eigen Vlaamse streamingdienst op te zetten. Omdat ze ook graag FC De Kampioenen voor de zevenendertigste keer wilden loslaten op de Vlamingen knoopten ze gesprekken aan met hun communistisch georiënteerde buren van de VRT. Zo ongeveer al wat aan foute journalistiek samen zou kunnen komen in Vlaanderen, vond elkaar in de gemeenschappelijke streamingdienst Streamz.

Disney+ plande van start te gaan op 15 september 2020 in Vlaanderen. Telenet, DPG Media en VRT kwamen net op tijd tot overeenstemming om hun streamingdienst Streamz te lanceren op 14 september 2020, een soort wijsneuzige symbolisch opgestoken middelvinger naar Disney.

Ondertussen is Disney+ zo’n eclatant succes wereldwijd dat Disney haar structuur vandaag helemaal omgooide. Ze breekt het bedrijf op in twee grote poten. Eén poot gaat zich toeleggen op het fabriceren van content. De andere poot gaat zich toeleggen op distributie en sales. Uitgangspunt is het verfijnen van de verkoopstrategieën rechtstreeks aan de consument via de streamingdiensten.

Disney+ van het Mickey Mouse concern kost in Vlaanderen 6,99 euro per maand.

Streamz van de MSM-media in Vlaanderen kost 11,95 euro per maand.

***

U las dit het eerst op ‘tScheldt. Kies een abonnement:

 

5 reacties op “Olijke muis van Disney heeft een likkebaardende wolf gebaard… nieuwe streamingdienst gaat door het dak

  1. Geen interesse voor een van beiden , Maffiose DPG mogen hun lullige rukkertjes mee implementeren in de kinderprogramma’s of in hun ‘naked attraction ‘ dat andere lullen en gleuven programma waar veel hersendode fossielen zich aan vergapen ,hopelijk mag ook de toren aan de Reyerslaan snel omvallen wegens beton en ander rot !

  2. Dit is een grote oplichting door telenet. Dertien interessante kanalen zijn verdwenen bij play en er komt niets voor in de plaats dat de moeite waard is in streamz. De prijs blijft dezelfde.

    James Vandenbussche

    1. Het is evident dat hoe meer macht ,hoe minder men geneigd is kwaliteit te leveren !De aandeelhouders van dergelijke giganten willen hun dividenden zien en hebben geen bal interesse of de betaalslaven tevreden zijn of niet ! Its all about the money ! De keuze van providers is ook beperkt daarvoor hebben ze jarenlang de concurrentie afgeblokt in samenwerking met de politieke graaiers

  3. Om het zacht te zeggen: Telenet is een graaiersgroepje dat alleen aan de centen denkt. Trouwens, vergelijk gewoon hun prijzen met die van de omringende landen… Begin Maart ging mijn modem stuk. Wegens corona hadden ze niet genoeg techniekers en diende ik 6 dagen te wachten voor de technieker een nieuwe modem kwam installeren. M.a.w. 6 dagen zonder internet. Heb jij soms enige compensatie voor dit ongemak ontvangen? Ik in elk geval niet! (zelfs geen excuusbrief) Of, probeer er maar eens via de telefoon binnen te geraken als je problemen hebt. Nog zo iets. Met wat geluk hoor je slechts 10x hetzelfde fragment uit Vivaldi’s Vier jaargetijden. Neen, je bent voor hen een maandelijks betalend nummer. Niets meer, niets minder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *