Geen wraakporno, maar wraakjournalistiek in #BVLeaks affaire, nu ook journalist betrokken van De Morgen – 't Scheldt

Geen wraakporno, maar wraakjournalistiek in #BVLeaks affaire, nu ook journalist betrokken van De Morgen

Het #BVLeaks verhaal blijft uitdeinen nu ook blijkt dat een journalist van De Morgen, Bruno Struys, betrokken is in de affaire.

Het #BVLeaks verhaal wordt met de dag smeuïger, donkerder en mensonterender.

We vatten samen:

  • 3 BV’s rukken zich af, filmen zichzelf en versturen hun films naar derden.
  • De beelden worden gelekt op het net.
  • ‘tScheldt krijgt een anonieme mail van iemand die de beelden wil verkopen. Omdat de beelden al circuleren doet ‘tScheldt niets.
  • Het lek gaat viraal.
  • De Regimepers roert zich niet.
  • ‘tScheldt krijgt info binnen dat het om een clubje BV’s gaat die de films aan elkaar doorspelen. ‘tScheldt lanceert het verhaal van de #BVLeaks en illustreert het artikel met een foto ZONDER HOOFDEN en geblurde lichamen.
  • De Regimepers roert zich niet.
  • Een bejaarde man, een oud-bestuurder van de oorspronkelijke vzw ‘tScheldt uit de beginjaren negentig, krijgt een deurwaarder aan de deur. Hij krijgt een beschikking van de advocaat van Sean Dhondt. De man moet 5000 euro per uur betalen dat de anonieme foto van Sean Dhondt op ‘tScheldt staat. Hij krijgt zes uur om de foto verwijderen. Het is 19.02 uur ‘s avonds.
  • De advocaat van Sean Dhondt mailt de volgende dag triomfantelijk naar ‘tScheldt. ‘tScheldt heeft de foto niet weggehaald binnen de 6 uur. De advocaat wil een slordige 50.000 euro bij de oude man gaan halen. ‘tScheldt kon die geanonimiseerde foto ook niet weggehaald hebben want zij was niet op de hoogte van de beschikking.
  • ‘tScheldt hanteert het voorzichtigheidsprincipe en verwijdert de foto, ook al is ‘tScheldt zelf niet in gebreke gesteld. ‘tScheldt kent de bejaarde man niet. Hij maakte deel uit van een oude vzw rond de oprichter/eigenaar van ‘tScheldt, Bert Murrath, die in 2018 overleed.
  • Het lek is nu zo groot dat heel Vlaanderen er weet van heeft.
  • De Regimepers begint met een ongeziene marketingcampagne om de BV’s voor te stellen als slachtoffers en de mensen die de beelden deelden als schuldigen, half Vlaanderen dus.
  • Minister van Media Bejamin Dalle (CD&V) verklaart in Het Laagste Nieuws dat sexting OK is, en dat ‘tScheldt de naaktfoto’s heeft verspreid en dat ‘tScheldt ‘schuldig’ is. Een gruwelijke leugen met grote gevolgen.
  • Deurwaarders trekken naar Facebook, Google en ‘tScheldt om een dwangsom op te leggen van 10.000 euro per inbreuk dat de foto’s van Stan Van Samang nog online zijn.
  • De Regimepers noemt voor ‘t eerst ‘tScheldt, samen met Facebook en Google.
  • De Regimepers positioneert de 3 BV’s continu als slachtoffer van wraakporno van een zekere Eveline. Om van de rechter een beschikking te krijgen op éénvoudig verzoek liegen de advocaten van Stan Van Samang tegen de Voorzitter van de Rechtbank. Ze schrijven dat het bewezen is dat Stan Van Samang werd opgelicht door een ‘catfish‘ die de foto’s en films ten gelde wilde maken. Het bewijs daarvan is de mail die ‘tScheldt kreeg en die ‘tScheldt op haar website plaatste. Ongewild gaf ‘tScheldt de advocaten van Stan Van Samang op deze manier een ‘way-out’. De waarheid is dat de anonieme mail bij ‘tScheldt binnenkwam NADAT de foto’s al op het net aan het lekken waren. Het gaat waarschijnlijk om iemand die zelf de beelden binnenkreeg via zijn vrienden en gewoon probeerde wat geld te verdienen. Maar de mail die hij stuurde is goud voor de advocaten van de rukkende BV’s. Het verschaft de BV’s het alibi van ‘slachtoffer’ te zijn.
  • Een leverancier van tScheldt, die de servers van ‘tScheldt aanstuurt en de sociale media strategie uitschreef, krijgt een dreigbrief. Hij moet de artikels van 8 mensen binnen 24 uur van de server van ‘tScheldt halen. Zoniet zou hij in de media in diskrediet gebracht worden, zo staat het letterlijk in de dreigbrief. In de brief staat ook dat hij al een tijdje achtervolgd wordt. De leverancier kan en mag dat uiteraard niet doen, hoewel hij toegang heeft tot de servers. De verzender blijkt een zekere Kurt Aerts, oud-journalist bij Clint en P-Magazine, intimus van de drie BV’s.
  • ‘tScheldt publiceert een artikel over de dreigbrief. Een van de 8 mede-chanteurs die de artikels weg wil is Steffen Van Roosbroeck (CD&V), de woordvoerder van Wouter Beke. Bij nader onderzoek blijkt dat deze van Roosbroeck in het verleden een #metoo probleem had maar dat dat door Wouter Beke en de toenmalige CD&V-top in de doofpot werd gestopt. De vrouw die klacht had ingediend wegens grensoverschrijdend gedrag werd naar het kabinet van een CD&V politica weggepromoveerd.
  • De Regimepers blijft oorverdovend stil.
  • ‘tScheldt verwijdert de artikelen van de 8 personen uit de dreigbrief niet.
  • Journalist Bruno Struys van De Morgen is de executeur van het vonnis van de leverancier die toegang heeft tot de servers. De journalist publiceert een vernietigend artikel over de leverancier. Niets uit het leven van de leverancier wordt onaangeroerd gelaten. Hij wordt zelfs beschuldigd een pornoproductiehuis te bezitten. Een ziekelijke link naar het BV-dossier van de pornoproducerende BV’s. ‘tScheldt kreeg inmiddels inzage in een klacht met burgerlijke partijstelling tegen deze journalist.
  • Het Laagste Nieuws, ook onderdeel van DPG, net zoals De Morgen, herpubliceert het artikel van journalist Bruno Struys. De leverancier is nu kompleet in diskrediet gebracht, exact zoals in de chantagemail stond aangekondigd.
  • Nader onderzoek wijst uit dat Egbert Lachaert een privé-mail gelekt heeft naar journalist Bruno Struys om de leverancier van ‘tScheldt te beschadigen in de krant vandaag.

Het gaat hier niet meer om wraakporno, maar wraakjournalistiek om ‘tScheldt en de faciliterende partijen rond ‘tScheldt te straffen voor het naar buiten brengen van #BVLeaks. Bovendien is deze vorm van wraakjournalistiek een handige bliksemafleider van de 3 BV’s.

(De leverancier heeft nooit de media gezocht en wenst niet bij naam genoemd te worden.)

***

Foto: Journalist Bruno Struys van De Morgen waar momenteel een klacht tegen loopt wegens chantage, laster en eerroof.

***

De Morgen en Het Laagste Nieuws krijgen tientallen miljoenen subsidie per jaar. Daarmee kunnen ze journalisten betalen die hun bevriende BV’s helpen om individuen voor het leven te beschadigen met wraakjournalistiek en chantage. ‘tScheldt distantieert zich volledig van dit volk. Steun de onafhankelijke stem. Kies een abonnement.

 

 

 

4 reacties op “Geen wraakporno, maar wraakjournalistiek in #BVLeaks affaire, nu ook journalist betrokken van De Morgen

  1. Kunnen jullie ook nog een bullet point toevoegen over de aanvallen op jullie site ?
    Dit is eigenlijk wat mij het meest verontrust.
    Dat die MainStreamMedia ( BV’s, politiekers, …) ook crackers en script kiddies kunnen inschakelen om jullie site neer te halen.
    Of was dit voor deze publicaties ook al het geval ?

  2. Humo had vanmiddag ook een artikel over ‘t scheldt. De kop luide ook richting 1 persoon. Sinds dat het betalend was en ik geen geld aan hun geen heb ik de rest niet kunnen lezen. Wel een interesante voor jullie en nog een subsidie blad dat mee op de kar springt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *