ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent De implosie van het merk Anuna De Wever – 't Scheldt

De implosie van het merk Anuna De Wever

Eenzaam stond Anuna De Wever te dansen voor een onbekende zaak…

Featured Video Play Icon

Anuna De Wever Van Der Heyden had de meute mee in 2019 met haar beroemde spijbelacties. Tienduizenden scholieren verlieten de schoolbanken om ‘voor het klimaat’ te gaan protesteren. Hoewel iedereen begreep dat het voorwerp van het protest legitiem was, waren de spijbelacties dat niet. Getuige daarvan dat er geen enkele succesvolle betoging in het weekend of tijdens de vakanties plaatsvond.

Mochten alle schoolgaande betogers zo begaan zijn geweest met het klimaat dan zouden ze zich niet hebben laten stoppen door vrije dagen of vakantiedagen. Let’s face it, de meerderheid van de betogende scholieren stond op straat omdat het avontuurlijk was, omdat het stout was, omdat het ‘cool’ was… Ze hadden daar even goed kunnen staan uit protest tegen de haarsnit van Wouter Beke, of de scheiding van Albert en de bomma in Familie.

Vandaag is Anuna De Wever op zoek naar zichzelf. Ze is een wandelend anachronisme geworden. Het ‘merk’ dat ze had willen worden is een afvalberg van afkortingen waaraan ze zich heeft gelinkt waardoor geen kat meer weet waarvoor ze staat. Gisteren stond ze alleen te dansen uit protest tegen de CAP. Vraag aan 10 Vlamingen op straat waar de actie ‘Withdraw the CAP’ voor staat en 10 Vlamingen wandelen schouderophalend verder.

Zo is Anuna ondergesneeuwd onder aforismen, deugwoorden, holle en volle slogans en wordt ze omringd door steeds nieuwe namen van ‘helden’ die CEO zijn van deze of gene klimaatgerelateerde subbeweging…: Youth For Climate, Fridays for Future, MAPA, Most Affected People and Areas, Global Day for Climate Action, Extinction Rebellion, XR, Spijbelen voor het Klimaat, Hart Boven Hard, Clap for Climate… teveel deugtitels om te deugen…

***

Verzorg de wereld, schenk een ‘tScheldt abonnement aan een ongelukkige Vlaming. Schenk een glimlach. Kies een abonnement en stuur ons het e-mailadres van diegene die je gelukkig wil maken:

5 reacties op “De implosie van het merk Anuna De Wever

  1. Maar vroeg of laat zal ze wel een schoon jobke krijgen, ergens. En bij de koning op de thee komen. En hoe is het met de mama ? En met het gigantisch waterverbruik van de kerncentrales ?.

  2. En voor wat betreft het gigantisch waterverbruik van de koeltorens kan ze eerst even naar Erik De Bruin bellen om wat meer uitleg : die weet er alles van.

  3. Toch best even opvolgen, want pap van de subsidie-uier werkt enorm verslavend zoals veelvuldig bewezen wordt door – toeval of niet, maar wel zéér vaak – zelfverklaarde linksdenkende groene progressievelingen. Zwalpend van de ene stichting naar de andere vzw leveren ze geen enkele gevraagde bijdrage aan het grootste deel van de écht werkende maatschappij waarop ze teren. In betere tijden was men soms nog blij met een subsidieslurper: zo bleef zo een leegloper/-loopster/of -weet-het-nog-niet-goed-ter, tenminste van straat en viel verder niemand lastig, maar zelfs dat is tegenwoordig niet meer van toepassing. Dat dit zielig is voor de betrokkenen hoeft geen probleem te zijn, hun maatschappelijke minwaarde is dat des te meer, vanwege wettelijk geregeld. Het kan allemaal hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *