“Black Lives Matter”-onzin infiltreert Onderwijs – 't Scheldt

“Black Lives Matter”-onzin infiltreert Onderwijs

Uiterst verontrustende berichten bereiken ons uit het onderwijs: de BLM-onzin (Black Lives Matter-onzin) sijpelt ook daar razendsnel door, tot in de lespakketten…

Uiterst verontrustende berichten bereiken ons uit het onderwijs: de BLM-onzin (Black Lives Matter-onzin) sijpelt ook daar razendsnel door, tot in de lespakketten.

**

De gebezigde techniek heeft daarenboven veel weg van de Koreaanse “brainwashing-technieken” tijdens de gelijknamige oorlog (1950-1953): brainwashing gebeurt zonder lichamelijk geweld of drugs, in volstrekt isolement (geen andere meningen, geen tegenspraak) en door één enkele “verhoorder” (de leraar/lerares). Wie braaf de BLM-nonsens napraat, krijgt punten, wie kritische vragen stelt, is eraan voor de moeite. ’t Is knikken en slikken of stralen en falen!

Ooit was er een tijd dat het voor ouders vanuit de hele stadsagglomeratie geen moeite teveel was om hun kinderen in een school in de stad te krijgen. Topscholen van grote renommée stonden ervoor bekend om op zes jaar tijd jonge breinen als ruwe diamanten te slijpen tot schitterende geesten die, via de dialectische methode van woord en wederwoord, verder konden bouwen aan de toekomst van de samenleving. Nu wordt de dialectische “warmbad-koudbadmethode” nog enkel gebruikt om ontbolsterend vernuft te kanaliseren naar een barbaarse pensée unique, die er onverholen op uit is onze samenleving en haar geschiedenis in puin te slaan. Alle Pisa-buizen ten spijt!

Die scholen zouden nochtans beter moeten weten. Het verhaal van zo’n topschool in de stad Antwerpen, katholiek van oorsprong en toegewijd aan een van de meest vooraanstaande “soldaten van Christus”, raakt eenieder die begaan is met het onderwijs van zijn kinderen diep in het hart. Al jaren is een braindrain bezig van leerlingen die willen onderwezen worden én leerkrachten die het beu zijn bezigheidstherapie te geven aan allochtoontjes die zeer nadrukkelijk niet willen onderwezen worden. Zij verkassen van de stad naar de rurale gebieden omdat daar vaak nog wel scholen bestaan die de oude idealen van de “Bildung” in ere weten te houden. Hun plaats wordt opgevuld door nog meer allochtoontjes, zowel op de schoolbanken als voor het smartbord.

In die school, in het centrum van de stad, staat sinds vorig jaar een negerinnetje voor de klas dat Nederlands behoort te geven, maar slechts met één ding bezig is: BLM-nonsens! “All Lives Matter” durven tegenwerpen, betekent: gebuisd! Zo worden de leerlingen ook gedwongen “the privilege walk” te ondergaan. Wie weigert, mag in september nog eens proberen, waarschijnlijk evenmin met succes. Wat houdt nu die “privilege walk” in? Alle leerlingen gaan op een rij staan en krijgen ja-neevragen naar het hoofd geslingerd. Elke ja of nee kost je een stap voorwaarts of achterwaarts. Welke vragen worden zoal gesteld? Daar gaan we: Ben je opgegroeid in een huis met meer dan 10 (soms 50) boeken op de plank? Heb je je ooit geschaamd voor jouw kleding, auto of huis? Zijn jouw ouders hooggeschoold … enz.

Bedoeling is natuurlijk duidelijk: onze nog ongeslepen en nietsvermoedende “ruwe diamanten” al van kleins af aan opzadelen met een joekel van een schuldgevoel en het onmogelijk maken om onbezorgd jong te zijn en op te groeien in de vredevolle samenleving waaraan hun voorouders eeuwenlang gebouwd hebben. De burgeroorlog moet en zal ingevoerd worden, waarvan de breuklijn overigens niet loopt tussen zwart en blank, maar tussen de ongeschoolde anarchie en de geciviliseerde weldenkendheid. Wat kunnen nu in godsnaam onze zonen en dochters eraan doen dat de “nieuwkomertjes” in families opgroeien die vanuit een boeken hatende orale cultuur mordicus naar een boeken liefhebbende schriftelijke cultuur moesten immigreren? Wat kan de jeugd eraan doen dat studie en vernuft van in de prilste tijden van onze beschaving hoger staan gerangschikt dan animistische boomknuffelarij?

Maar dat is nog niet alles! De leerlingen worden bovendien in hun vrije tijd bedolven onder mailtjes van de juf Nederlands die, interesse bij de leerlingen veinzend, allerlei gruwelijke BLM-dwaasheid doorstuurt. Geliefde website van de juf heet VICE. Niloufar Haidari en Amarens Eggeraat hebben er 50 voorbeelden gepost van “wit privilege”. Heel interessant voor de les Nederlands! Wist U dat naar de kapper gaan en op voorhand weten dat er iemand aanwezig zal zijn die uw haar kan wassen, knippen en stylen “wit privilege” is? Staat in het door de juf Nederlands gedeeld artikel! Of nog een mooie twist: witte terroristen zijn steeds “lone wolves en verwarde geesten” en zwarte terroristen (bestaan die dan in de BLM-hallucinaties?) worden slechts etnisch geduid. Hoe komt het toch dat vooral het omgekeerde ons voor de geest staat? O ja, en de carrière van Boris Johnson is één groot wit privilege: hoe die man zoveel kan “verkloten” en toch nog steeds herkozen worden. Het blijft een raadsel dat alleen met BLM-groezeligheid kan verklaard worden!

Nog echter is het leed niet geleden … slechts één klik verder vinden we op de webstek het artikel: “Een passie voor Porno” en “Anaal voor Beginners, een uitgebreide gids”, met het bijschrift: “Als je voor het eerst een kont wil penetreren, of er beter in worden, hebben we wat tips voor je.” Of wat denkt U van “Spuiten als een Pornoster”. Allemaal samen geleverd met de BLM-larie en natuurlijk deel uitmakend van de leerstof … Nederlands! Nog een klik verder staan de vermakelijke artikels over drugs, hoe kan het anders: “Jullie zopen en blowden tijdens de lockdown de verveling weg” of het smachtend verlangende: “Er komen paddo-pillen van farmaceutische kwaliteit aan!”, of nog: “Neem een frisse hijs uit deze DIY-waterpijp”, met het verhelderende: “Vice-host Dee Nasty laat zien hoe je bij je volgende BBQ of etentje kan blowen met een waterpijp gemaakt van fruit”.

Zinloos geweld is blijkbaar niet het enige middel om onze beschaving tot een intellectuele woestijn om te bouwen, ook pseudo-intellectuele “excuustruusjes met een diploma” doen hun duit danig in het zakje via wel heel speciale lessen … Nederlands. Dat zelfs gewezen katholieke topscholen dit pad kritiekloos mee bewandelen is een regelrechte schande en een klap in het gezicht van elke ouder die zijn kind een opvoeding wil geven. Als jullie, ouders, boeren waren dan zou ik zeggen: let op uw schaapjes! Want er waart meer dan één wolf door het moderne Vlaanderen. Zelfs binnen de schoolmuren zijn uw koters niet meer veilig voor waanzin en zotternij!

***

1 artikel van ‘tScheldt = 1 aspirine tegen een aanval van politieke-correctheid-migraine. Kies een abonnement.

2 reacties op ““Black Lives Matter”-onzin infiltreert Onderwijs

  1. U praat over kritisch zijn en dat dit tegenwoordig niet meer aan de orde zou zijn… Is de hele BLM-beweging dan geen kritische blik op de samenleving? Onderdrukking van bepaalde mensen op basis van huidskleur moeten we, zoals u zegt, ‘slikken’? BLM gaat niet om een schuldgevoel kweken aan ‘ruwe diamanten’. Het gaat om bewustzijn, wéten dat er dingen gebeuren die onmenselijk zijn. Deze gruwelen niet zien, wil niet zeggen dat ze niet gebeuren.
    U spreekt ook over all lives matter. Dat is zeker waar, alle levens doen ertoe, en geen enkele BLM-aanhanger zal dit ontkennen. ‘Black lives’ zijn nu eenmaal een onderdeel van ‘all lives’, en dat werd te lang over het hoofd gezien. Daarom richt men de aandacht voor het eerst op hen. Mag het eens? Na duizenden (!) jaren van onderdrukking? ‘Black lives matter’ is niet hetzelfde als ‘only black lives matter’. Misschien vindt u het correcter als dit tijdens de les Engels besproken wordt. Het is duidelijk nodig.

  2. aan Elsje geef ik de goede raad om een dagje 24 uur te gaan meezitten in politieburelen in Antwerpen om een goede kijk op de Black ( getinte) zaak te krijgen , Elsje mag een stukje krijt meedoen om aan te kruissen wat White getinte en Black getinte lives exact doen , ik vrees dat het bord te klein zal worden om de color getinte kruisjes te zetten misschien dringt het dan door tot Elsje waar het probleem werkelijk ligt in welk kleurenkamp ze moet gaan zoeken . zaak is eigenlijk dat een samenleving met alle kleurtjes meer dan enkele generaties nodig heeft om te kunnen begrijpen wat er thuishoort in het kamp ‘respect’ voor elkeen . New York is daar een goed voorbeeld van .. verder mag Elsje eens grondig geschiedenis gaan studeren en zien wat er allerlei gebeurt is de laatste paar honderd jaar en niet ‘duizenden’ jaren onderdrukking zoals zij daar stelt , Heeft Elsje al ooit eens naar Zuid Afrika geweest en daar met de mensen gepraat ? Is Elsje ooit naar India geweest ? Pakistan ? Noord Afrika ? Midden Afrika ? ik denk het niet …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *