L’OREAL BAKT HET BRUIN – 't Scheldt

L’OREAL BAKT HET BRUIN

Ook bij L’Oréal, één van de grootste cosmeticaproducenten ter wereld, heeft de politieke correctheid haar intrede gedaan. L’Oréal voert sinds kort een reclamecampagne voor shampoo en haarproducten door middel van een foto van een model met hoofddoek. Dat de verf- en plamuurfabrikant dergelijke reclame zou voeren in landen die leven onder het juk van de islam zou nog op enig begrip kunnen rekenen. In dergelijke landen is een hoofddoek dragen meestal geen vrije keuze. Wanneer de vrouw er geen draagt wordt ze aangezien als onrespectvol, losbandig en van lichte zeden.

Wel erg jammer en commercieel bekeken zelfs totaal onbegrijpelijk, dat een topmerk met dergelijke provocatieve reclame openlijk de Westerse leefgewoonten veracht en de bekrompen islamitische inzichten op de positie van de vrouw ingang wil doen vinden.

Dergelijke campagne is vergelijkbaar met reclame op het autosalon waarbij de wagens onder doeken zouden blijven. Of zoals een reclamefolder van een lingeriefabrikant met alleen foto’s van personen gehuld in boerka met onderaan de boodschap: ‘Om religieuze redenen wordt onze collectie niet getoond’. Geef ons maar een L’Oréal reclamecampagne met Julia Roberts en Christy Turlington. Ooit las ik op een zelfklever van een ondertussen zieltogende, niet nader genoemde partij: Koop Westerse producten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *