Heet van de Naald 26/11 – 't Scheldt

Heet van de Naald 26/11

ACTUEELFLAIRWEEKBLAD VOOR GEFRUSTREERDE, GESCHEIDEN EN ALLEENSTAANDE VROUWEN
*
 FLAIR *flairHet weekblad Flair kwam in 1980 op de markt en richt zich tot vrouwen tussen de 15 en 34 jaar.In een ultieme poging om de steeds verder dalende verkoopcijfers (175 000 in 2010, 114 319 exemplaren in 2011 tot 79 673 in de periode juli 2013 tot juli 2014 ) een halt toe te roepen heeft het magazine nu besloten om een charmeoffensief in te zetten op de gesluierde vrouwen. Onderzoek heeft immers uitgewezen dat de islamistische vrouwen – die eerder conservatief denken – weinig of niet bekend zijn met Flair.
Bijgevolg is dit een potentieel lezerspubliek dat de trend van de dalende verkoopcijfers definitief een halt zou kunnen toeroepen.In een poging om een nieuwe groep lezeressen aan te trekken staat er op de voorpagina het nieuwste nummer van het weekblad een moslima met kopvod. De timing is zeker niet toevallig gekozen, net nu na de golf van islamterrorisme. Als ‘shocking teaser’ kan dit wel tellen.
Een overvloed aan goede smaak valt de hoofdredacteur Frederik de Swaef zekerniet te verwijten. De Swaef – die te kennen heeft gegeven ooit nog in de politiek te willen stappen – was voordien hoofdredacteur van het ‘kwaliteitsbladStory en schreef in zijn studententijd nogal wat linkse prietpraat neer in Schamper, het studentenblad van de Universiteit Gent.Dat Flair met deze koerswijziging openlijk collaboreert met de islam zal De Swaef halal worst zijn. Dat advertenties voor alcoholische dranken en haram producten niet langer toegelaten zullen worden, gaat wel een stevige weerslag hebben op de inkomsten uit reclame. Deze lege advertentieruimte zal dan we opgevuld worden door reclame voor de nieuwste modellen van tenten en halal slagers. Komen er binnenkort dan ook reportages over voorschriften voor islamvrouwen, henna, het bereiden van voedzame couscous maaltijden, onderdanigheid en bezigheden in huis?Hoe de baardige mannen met of zonder soepjurk het intrede van een progressief vrouwenblad in hun tent zullen waarderen is niet geweten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *