AWEL MERCI – 't Scheldt

AWEL MERCI

ACTUEEL II

Rammer

AWEL MERCI

De chocoladeproducent Storck zal binnenkort de verpakking van de Merci- chocolade met de Arabische tekst Shukran bedrukken oftewel: merci.

Er zijn veel Belgen van een andere afkomst’, zegt directeur Tom Verstappen. ‘Op deze manier willen we hen vertrouwd maken met onze chocolade. We merken dat ook Arabische mensen verzot zijn op onze chocolade, maar de drempel ligt soms nog wat hoog. Door een Arabisch opschrift willen we die drempel verlagen’.

Storck nam het marktonderzoek- en communicatiebureau Tiqah onder de arm om na te gaan of het opschrift wel succesvol zou zijn.
Tiqah helpt ook een bedrijf als Colruyt doelgroepen in de allochtone gemeenschap te bereiken.

‘Moslims zijn consumenten die je niet zomaar mag negeren’, zegt oprichter Rachid Lamrabat. ‘De markt groeit nog steeds. De aanpassingen die Storck gedaan heeft, werpen zeker hun vruchten af. Zo’n kleine inspanning kan op veel sympathie rekenen’.

Maar allez Rachid; we zouden niet durven om moslims te negeren!
Hiermee is een zoveelste stap naar desintegratie gezet in naam van de commerciële belangen.
Awel Merci Storck!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *