900 NMBS – 't Scheldt

900 NMBS

Zoals onze abonnees konden lezen in een vorig nummer werden wij bij een gepland bezoek aan Duitsland op 20 februari in het Brusselse Zuidstation bestolen zodat wij de reis moesten afblazen.

Dat zou niet gebeurd zijn indien de trein naar Frankfurt niet was afgelast en indien er een goede opvang was geweest voor de gestrande reizigers. Nu moest iedereen zoeken om te weten wat te doen na annulatie van de ICE.

Heel wat reizigers uitten luidkeels hun ongenoegen over het gebrek aan communicatie. Men moest een ticket nemen en zijn (haar) beurt afwachten. Met een 40-tal wachtenden voor u.

In Keulen maakten wij het mee dat bij een aangekondigde vertraging de reizigers op het perron een drankje aangeboden kregen.

De vriendelijke en behulpzame politie in het Zuidstation deelde ons mee dat diefstallen in de ‘Midi’ een echte plaag zijn. Elke dag hebben zij te maken met bestolen reizigers.

Wat doet de NMBS hier tegen? Of is dat voor de dienst ‘public-relations van Rail 1’ geen onderwerp?
Kan deze dienst niet zorgen voor een betere begeleiding wanneer treinen worden afgeschaft?

Wij maakten het dit jaar al tweemaal mee dat via de luidsprekers in de trein naar Antwerpen werd meegedeeld dat de trein vertraging had want dat ‘er geen chauffeur‘ was.

Misschien kan de heer Bleyenberg van de dienst PR hier een helpende hand uitsteken? Dan heeft die dienst tenminste enige zin naast het uitdelen van onzinnige prullaria.
Maar misschien wenst de NMBS dat niet?
***

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *