1302 Act Rammer – 't Scheldt

1302 Act Rammer

Volgens de woordvoerder van het bedrijf willen ze zo een zo groot mogelijk publiek bereiken. In alle toonaarden wordt ontkend dat het bedrijf zich zo meer op moslims wil richten. ‘Onze strategie is nu om eenzelfde gamma aan iedereen aan te bieden’ ... in moderne marketingtermen noemt man dat downsizen. Met andere woorden: in plaats van een diversificatie van de producten door te voeren wordt de islamitische wet de zg. sharia toegepast. Volgens de sharia spijswetten is alcohol immers haram (een zonde, verboden).Ook in het oer-Duitse bedrijf Lidl waart het sharia spook. (Voor alle duidelijkheid: we bedoelen hier niet Els Keytsman, directeur van de gedachtenpolitie Unia.)Lidl had in alle stilte besloten om de verpakkingen uit het Grieks ogende Eridanous-assortiment ‘wat aan te passen’.Op de verpakkingen staan de bekende blauwe koepels van een kerkgebouw op het eiland Santorini afgebeeld. Om de islamisten niet tegen de kop te stoten werden de kruisen die op de koepels staan konsjuus verwijderd door middel van fotoshop.De woordvoerster van Lidl verklaart: ‘We vermijden het gebruik van religieuze symbolen op onze verpakking om alle neutraliteit te behouden’.

Dit klinkt wel zeer ongeloofwaardig, want de praktijk verschilt bij Lidl duidelijk van de theorie.De supermarktketen confronteert sinds een aantal jaren al hun klanten met halal producten met Arabische teksten onder de slogan ‘Taste of home’.Godiva en Lidl spreken duidelijk met een dubbele tong… hopelijk voor hen is dat niet het gevolg van het gebruik van … alcohol!***

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *