1277 Rammer – 't Scheldt

1277 Rammer

… wordt er in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 een diarree aan wegen- en infrastructuurwerken opgestart. De omvang ervan was echter nog maar zelden te zien in de metropool. Het verloop ervan is dan ook ronduit chaotisch te noemen. Enig doorzicht in de aanpak en de planning is ver te zoeken. Koen Kennis gaat daarbij even chaotisch tewerk als zijn lookalike Kamiel Spiessens. Samen met zijn partijgenoot Vlaams minister van mobiliteit Ben Duracell Weyts, laat Kennis de betonmolens op volle toeren draaien ter meerdere eer en glorie van de N-VA die kost wat kost de macht wil behouden. Om haar zg. kracht van verandering te veruitwendigen zal er geen straat, weg of voetpad in de Scheldestad onaangeroerd blijven. Dat dit tot dagdagelijkse files , ellende, economische schade en onnodige luchtvervuiling leidt kan Koen Kennis en de N-VA niet schelen.Naast de gekende dagelijkse ellende op de Scheldekaaien, Noorderlaan, Londenstraat, Slachthuislaan, Sportpaleis, IJzerlaan, Noordersingel, enz. zijn de Verlichte Antwerpse Stadsbestuurders van plan om de Paardenmarkt deels éénrichtingsverkeer te maken. Aan de noordzijde wordt er een deel rijweg vrijgemaakt om er 500 M² plantbakken aan te leggen. Naar verluidt zou daarin o.a. haver gekweekt worden … want paarden zijn daar dol op. Oma Flow van de beruchte growshop Flow overweegt om een aantal van die plantbakken in pacht te nemen voor het kweken van cannabis. Net achter de hoek zal ook de Koeikensgracht een éénrichtingsstraat worden in de rijrichting van de Italiëlei. Naar verluidt zou dit gebeuren op vraag van de bouwheer van een nabijgelegen fel gecontesteerd hoogbouwproject .Welke gevolgen dit zal hebben zal snel duidelijk worden. Verkeer dat via de Italiëlei uit het noorden komt met bestemming Ankerrui en verder door zal niet meer kunnen afslagen in de Koeikensgracht. Zij worden verplicht om via de Tunnelplaats om te rijden samen met het verkeer naar de Waaslandtunnel. Hierdoor zal er een structurele dagelijkse file ontstaan die al snel tot op de Noorderlaan zal reiken. Met dank aan Kennis & de bouwheren wordt Antwerpen weer een extra geïnstitutionaliseerde file rijker. Als kroonstuk van het destructieve plan om de stad om te toveren tot een reservaat voor bakfietsen, hipsters en blowende paarden hebben de politieke bestuurders beslist om de laatste middensteedse verbinding tussen zuid en noord af te sluiten. Treding heet dat dat de verbinding tussen Sint Katelijnevest en de Huidevettersstraat ter hoogte van Meirbrug – net als een krolse kater – zal geknipt worden. Alle verkeer wordt daarmee verdrongen naar de Scheldekaaien of de Leien. Dat hierdoor de talrijke leveranciers van de winkels in het commerciële hart van de stad het weer een stuk moeilijker zullen krijgen om ter bestemming te komen raakt de Bende van 9 duidelijk niet. Evenmin het feit dat er hierdoor economische schade zal geleden worden, de voertuigen mee in de files rondom de stad terecht komen en bijgevolg ook voor extra luchtvervuiling zorgen. Blijkbaar zullen ook de hulpdiensten (politie, brandweer, ambulances) moeten omrijden. Begrijpen wie kan! Het gevleugelde spreekwoord: ‘Gouverner c’est prévoir’ is nietaan Koen Kennis besteed!***

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *