1173 Act II – 't Scheldt

1173 Act II

… (eveneens van brouwerij Moortgat) werd elke klant wél begroet met ‘Mogen wij u een worstenbroodje of een appelbol aanbieden?’ Misschien kan de directie van de brouwerij de uitbaters van De Pelgrim attent maken over die kleine attentie die eens per jaar traditioneel wordt ‘gevierd’? En als de Moortgat-directie een positieve, adviserende opmerking wil maken wat de uitbating betreft van de horecazaak kunnen ze best aan de keuken daar vertellen dat het eten wel wat lekkerder zou mogen zijn. De Pelgrim was door heel Antwerpen gekend als de kroeg waar je de beste boerenomelet van de stad kon eten. Waar je gist kon bestellen bij een bolleke Koninck… Ook die tradities werden over boord gegooid.

Als reactie op de talrijke klachten over het eten werd vorig jaar aangekondigd dat meesterkok Johan Segers van Het Fornuis (één Michelin-ster!) na talrijke klachten over het eten (niet lekker, duur) advies zou geven aan de keuken. Het eten werd door mede-eigenaar-traiteur per bain-marie aangevoerd en bij elke bestelling opgewarmd! We zagen Johan Segers zo waar in De Pelgrim met de uitbater(s) praten.Vorige week was ik met een boekhouder in De Pelgrim en hij bestelde een ‘luxe-Hamburger’. De daarbij horende portie frieten (wèl handgesneden) zagen echter zo bruin dat ze waarschijnlijk al een of meerdere keren gebakken waren. ‘Volgende keer Bert elders afspreken. Dit is niet voor herhaling vatbaar’. De klachten over het eten blijven dus. Ik kan me echter moeilijk inbeelden dat het herbakken van de frieten een advies zou zijn van Johan Segers.Het is jammer dat bij deze heropening van De Pelgrim zo weinig aandacht werd/wordt besteed aan klantenbinding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *