1123 Hfd – 't Scheldt

1123 Hfd

Op 17/12/2013 publiceerden wij een Open Brief aan dhr. Luc Luwel. Wij stelden hem enkele vraagjes over zijn niet zo moedig stilzwijgen rond het drastisch afkalven van de vluchten op Deurne Luchthaven, zijn troetelkindje, waar hij toch zo graag mee uitpakt. Uiteraard kregen we geen antwoord.

Toch werden we gelezen, zo blijkt. Drie dagen later was Deurne Luchthavenplots’ voorpaginanieuws bij Gazet van Antwerpen.
GvA stelde een paar vraagskes rond het thema dat wij aangekaart hebben. Het fenomeen zich van een half jaartje geleden herhaalde zich dus. Toen torpedeerden we ‘Antwerp headquarters’, en drie dagen later stond er een artikel in GvA, met de bevestiging van onze analyse, (en de mededeling dat men dhr. Luwel aan de deur zette).En wat lazen we dan wel op 20/12 op de voorpagina van GvA, die eens bij diverse betrokkenen was gaan luisteren hoe het zat met Deurne? De titel was duidelijk: ‘Deurne wil het aantal vluchten opdrijven’. Er stond natuurlijk niets concreets in. Hier een kleine bloemlezing: ‘wellicht worden uitgebreid’, ‘heeft interesse’, ‘onderhandelingen lopen’, ‘grote behoefte’, ‘veel vraag’, ‘we hopen dat’, ‘voorzichtig’, ‘onderhandelingen gevorderd’, ‘ik hoop dat’, ‘te vroeg’, ‘zijn blij’ …U begrijpt dat dit alles, zacht uitgedrukt, niet echt de indruk geeft dat er iets concreets aan het gebeuren is. Kletsmajoor Luwel voerde zoals altijd, niet gehinderd door enige vorm van bescheidenheid of kennis van zaken, het hoge woord. Met de warme lucht die deze man verkoopt zal de opwarming van de aarde pas echt een probleem worden.
Het enige concrete was de uitspraak van de Antwerpse Schepen voor Mobiliteit, Koen Kennis, en député Luc Lemmens. Die ‘vielen uit de lucht’ (geef toe, mooie woordkeuze in dit dossier). Toch sommigen die zéér duidelijk zijn. Bewindslui met verantwoordelijkheidsgevoel. Of met het gezonde instinct: pootjes terugtrekken van dit stink-dossier.Luwel de Gruwel is trouwens al zéér lang ‘actief’ in dit probleemdossier. Met ons slecht karakter verwijzen we graag (ons geheugen reikt ver) naar De Beleidsnota Regionale Luchthavens, van februari 1995 (toenmalig verantwoordelijk minister was Johan Sauwens). Volgens deze studie waren de verwachtingen voor de Luchthaven Deurne (voor het jaar 2000 reeds!): 440 000 passagiers, jaarlijks. Deurne zou uitgroeien tot een middelgrote luchthaven.En wie was er toen op dat Kabinet de Economische adviseur? U raadt het nooit. Luc Luwel! Soms overtreft de werkelijkheid de fantasie.We kijken uit naar de gerealiseerde cijfers voor het jaar 2012. Wedden dat ze slechter zijn dan ooit? Luwel en zijn Kamer van Koophandel en Nijverheid zullen U uiteraard niet informeren.Wij wel.Blatt Lezer***

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *