ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent 1121 Act IV – 't Scheldt

1121 Act IV

Reeds een hele poos geleden – op 31 oktober jl. – werd vernomen dat de Britse luchtvaartmaatschappij BMI Regional haar vluchten Antwerpen-Manchester schrapt. Dit na amper 1 jaar. Het aantal passagiers in Deurne zal dus verder blijven dalen. Ooit waren er meer dan 250 000 passagiers per jaar, na tien opeenvolgende jaarlijkse verminderingen vorig jaar nog 140 000. Met het schrappen van deze vlucht duikt men allicht vlot onder de 100 000 (250 passagiers per dag). Er blijft nu inderdaad slechts één vaste verbinding over: die met London.U en uw Kamer staan altijd op de eerste rij als het over de Antwerpse Luchthaven gaat. En nu reageert u totaal niet. Merkwaardig. Ter opfrissing van eenieders geheugen citeren wij graag uw eerdere berichtgeving (www.voka.be ) rond de komst van deze Britse luchtvaartverbinding, een jaartje geleden:‘De Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland is bijzonder verheugd met het nieuws dat BMI regional besloot dagelijks twee verbindingen in te leggen tussen Antwerpen en Manchester. Dit engagement van de Britse luchtvaartmaatschappij is voor Luchthaven Antwerpen cruciaal. Wij hopen dan ook van harte dat de Vlaamse regering dit als een impuls aanziet om snel werk te maken van de gunning van de ondertunneling van de R11-Krijgsbaan’, aldus Luc Luwel, gedelegeerd bestuurder van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland. ‘Deze ondertunneling zal de startbaan veiliger maken en is bovendien noodzakelijk voor de aanleg van een veiligheidszone rond de startbaan van de Luchthaven Antwerpen. Deze uitbreiding moet voor eind 2013 gerealiseerd zijn’. ‘De investering die BMI regional doet om vanop Luchthaven Antwerpen te opereren naar Manchester bevestigt het commerciële potentieel van de luchthaven en is een duidelijke opsteker voor de Luchthaven in een periode waar de luchtvaart business het wereldwijd bijzonder moeilijk heeft’, besluit Luc Luwel.Aangezien U duidelijk de komst van deze luchtvaartcowboys (gelokt door ZERO landingsrechten, van concurrentievervalsing gesproken) gebruikte om de Vlaamse Regering te overtuigen om in Deurne (alweer) behoorlijk veel gemeenschapsgeld te investeren, dan mag nu de vraag gesteld worden of deze investeringen nog wel zin hebben.U verkondigde immers: ‘dit engagement (van BMI Regional) is voor Luchthaven Antwerpen cruciaal’. En iets cruciaals dat wegvalt, dat moet toch invloed hebben… dachten we zo. En als die verbinding die het commerciële potentieel van Deurne bevestigde, nu wegens totaal geen succes wegvalt, dan wordt toch bewezen dat er geen commercieel potentieel is, of niet?Wij verwachten dan ook een reactie van Uw machtige Kamer. Waarom geeft U niet thuis? Is er iets waar van de geruchten dat de komst van BMI vorig jaar opgezet spel was? Een tijdelijke, fake verbinding om Hilde Crevits snel te overtuigen van ‘het commerciële potentieel’ van Deurne?Wij kijken dan ook popelend uit naar uw reactie. Het kan niet dat er mensen rondlopen die uw goede naam besmeuren door dergelijke berichten te verspreiden. Daar moet krachtig tegen opgetreden worden. Liefst met een splijtende verklaring van uwentwege, waarmee eenieder die U oneerbiedig behandelt op meesterlijke manier op zijn plaats gezet wordt. Telkens een onverlaat een microfoon in uw omgeving onbemand achterlaat rept u zich ernaar toe om het ding onder te speken en de aanwezigen ongevraagd te overbulderen met stevige uitspraken uitspraken over leiderschap, over verantwoordelijkheden opnemen. Toon nu zelf eens wat leiderschap.

Neem uw verantwoordelijkheid op tegenover uw leden. We zien en horen u alleen als het goed gaat. Of lijkt te gaan.Met de meeste hoogachting, Blatt Leser***

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *