Alsof niemand het doorheeft…CD&V wint in Brugge.Kerstmarkt wordt Wintermarkt.

‘tScheldt sprak de afgelopen maanden met vele CD&V-ers naar aanloop van de verkiezingen. Enkele anonieme CD&V-ers getuigden hoe Wouter Beke en woordvoerder Steffen Van Roosbroeck een consultant inhuurden om in heel Vlaanderen aan honderden CD&V-ers aan te leren hoe ze via sociale media moslims konden bereiken.

Er bestaat geen toeval.

De organisatoren van de kerstmarkt in Brugge geven volmondig toe dat ze de naam van hun ‘kerstmarkt’ veranderd hebben in ‘wintermarkt’ om ‘neutraler’ te zijn en mensen ‘niet voor de borst te stoten’.

Minder volmondig, eerder met schroom, wordt er toegegeven dat het vooral gaat om ‘moslims niet voor de borst te stoten’.

De politieke machthebbers in Brugge zijn CD&V-ers….er bestaat geen twijfel over dat het vooral CD&V-ers zijn die vanuit het ‘midden’ de deur openzetten naar een samenleving waar moslims zich ‘thuis’ voelen om een zogenaamd front van ‘religieus geïnspireerde’ mensen te vormen ten overstaan van alle andere politieke partijen.

De toegevingen die CD&V-ers doen om moslims in hun ‘religieuze’ kamp te krijgen tarten de verbeelding. Een naam veranderen van ‘kerstmarkt’ in ‘wintermarkt’ is slechts ‘spielerei‘. Achter de schermen organiseert de CD&V haar politieke- en communicatie structuur op zodanige wijze dat de ‘C’ niet meer kan geassocieerd worden met ‘Christelijk’ dan wel met ‘Cynisch’. Er is niets cynischer dan een christelijke volkspartij die achter de schermen hengelt naar de moslimstem.

‘tScheldt sprak daarbij de afgelopen maanden met vele CD&V-ers naar aanloop van de verkiezingen. Anoniem werd er gefluisterd over de zeer nadrukkelijke strategie van de top, om Wouter Beke en zijn woordvoerder Steffen Van Roosbroeck niet te noemen, om op de meest efficiënte wijze de moslims in Vlaanderen te bereiken, vooral in functie van de gemeenteraadsverkiezingen. Een externe consultant werd ingehuurd die tijdens meer dan 140 lessen in heel Vlaanderen CD&V-ers van hoog tot laag in detail kwam aanleren hoe je via sociale media de moslims kan bereiken.

Het inhuren van de consultant bleek een meesterzet.

Cijfers die ‘tScheldt kon inkijken wijzen uit dat de CD&V vooral op lokaal niveau een verschil maakte via sociale media.

Een anonieme CD&V-er: “Consultant X kwam op de kandidatendagen van de CD&V uitleg geven. Zijn uitleg was heel helder en begrijpbaar. Hij gebruikte het Facebook-account van iemand in de zaal en liet ons dan stap voor stap zien hoe je bijvoorbeeld de moslims in je gemeente kon bereiken, zonder dat iemand anders kon zien dat je adverteerde naar die doelgroep.”

In heel Vlaanderen scoorde de CD&V dan ook goed, vooral in landelijke gebieden.

Door de nadrukkelijk hang naar steun van moslims, wordt de CD&V meer en meer schatplichtig aan de normen en waarden van de in Vlaanderen levende moslims. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat daar waar CD&V aan de macht komt de openheid naar de Islam hand over hand toeneemt. Het is een traag en geruisloos maar onomkeerbaar proces.

Een anonieme CD&V-er: “Nadat de ingehuurde consultant in heel Vlaanderen had uitgelegd hoe je via sociale media bepaalde doelgroepen kon bereiken, werden zijn strategieën massaal uitgeprobeerd. Soms met vallen en opstaan, maar in heel Vlaanderen werd er door lokale CD&V afdelingen duchtig geëxperimenteerd. In zodanige mate zelfs dat er hier en daar voorzichtige vragen werden gesteld. Stel dat je via sociale media echt zoveel moslims kan bereiken en stel dat die echt allemaal voor je stemmen, dan geven we in theorie toch de sleutels van de kerk weg aan de moskee? Willen we dat eigenlijk wel…..een discussie die de top mijlenver uit de weg ging.”

Een andere anonieme CD&V-er: “Ik stelde me vragen bij de lessen hoe je via Facebook moslims kan bereiken. Maar het was niet de lesgever die daar mee afkwam. Het waren de mensen rondom mij die vanuit de zaal de vraag stelden hoe je dat moest doen. En ja, dat werd zeer vakkundig uitgelegd. Dat we bij de CD&V een poging moeten doen om mensen van een andere religie te bereiken, werd duidelijk gemaakt door woordvoerder Steffen Van Roosbroeck, die zich kwaad maakte over waarom Vlaanderen talmt met de erkenning van tientallen moskeeën.”

Het bovenstaande hoeft geen verdere uitleg…..de CD&V won de verkiezingen in Brugge…lang leve de Wintermarkt…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wachtwoord vergeten?
Wachtwoord kwijt? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt dan een link om een nieuw wachtwoord aan te maken via de e-mail.
We delen geen persoonlijke gegevens met derden.