Affichecampagne van 'tScheldt tegen het 'Hilde Crevits-effect' 500 % effectief - 't Scheldt

Affichecampagne van ‘tScheldt tegen het ‘Hilde Crevits-effect’ 500 % effectief

De rol van satire wordt niet altijd begrepen. Bij ‘tScheldt hanteren we de meest snedige definitie denkbaar: “…shaming individuals or government into improvement”.

Dat hebben we bij de verkiezingen van 26 mei 2019 met overtuiging en vooral plezier gedaan. Onze affiche-campagne rond bijvoorbeeld Hilde Crevits heeft er onder meer toe geleid dat Heilige Hilde vandaag formeel heeft afstand genomen van de zichzelf toegeeïgende job van minister-president van Vlaanderen.

De rol van satire wordt niet altijd begrepen. Bij ‘tScheldt hanteren we de meest snedige definitie denkbaar: “…shaming individuals or government into improvement”.

Dat hebben we bij de verkiezingen van 26 mei 2019 met overtuiging en vooral plezier gedaan. Onze affiche-campagne rond bijvoorbeeld Hilde Crevits heeft er onder meer toe geleid dat Heilige Hilde vandaag formeel heeft afstand genomen van de zichzelf toegeeïgende job van minister-president van Vlaanderen.

Niet dat we Heilige Hilde haar Geluk niet gunnen, maar als je de belangrijkste baan ter wereld, die van minister van Onderwijs, verknalt, heb je niet het recht om daarna ook nog eens het land zelf te gaan leiden. Ook wij hebben recht op Ons Geluk.

‘tScheldt affiche opgehangen op strategische plaatsen in Vlaanderen…

Bovendien vernamen we vanuit de coulissen van de CD&V, waar wij -in tegenstelling tot wat velen denken- menig fan hebben rondlopen, dat de door Wouter Beke georganiseerde vacature van Hilde Crevits als minister-president van Vlaanderen eerder een cynische vrouw-onvriendelijke reddingsoperatie was. Een vrouwelijke CD&V intimus vertelde ons het volgende: “Als het water bij de CD&V te hoog komt te staan zullen de mannen in de partij plots een vrouw naar voor schuiven als deus ex machina om het probleem op te lossen. Let op, dat doen de CD&V posterboys alleen als het probleem zo groot is dat ze het zelf niet kunnen oplossen. Als het probleem oplosbaar is dan schuiven ze bij voorkeur zichzelf naar voor. Hilde Crevits is niet meer of minder dan het slachtoffer van de macho-leiderschapscultuur binnen de CD&V.” Het overkwam eerder al Marianne Thyssen. De schier onmogelijke reddingstaak die haar werd opgelegd door Wouter en co kostte haar alvast een deel van haar gezondheid.

Nu was het de beurt aan Hilde om de kastanjes uit het vuur te halen. Er circuleren al maanden geruchten, nee…schrap dat… er zijn al maandenlang gesprekken bezig aan half verlichte keukentafels door CD&V toppers en hooggeplaatste vrienden (let’s say voor de vuist weg…Marc Michiels, de grote baas van Kom op Tegen Kanker en bijvoorbeeld M. Fauconnier) om in het diepste geheim het gedwongen vertrek van Wouter Beke voor te bereiden. Het adagio voor deze gesprekken is uiteraard berekend eenvoudig: onder de leiding van Wouter Beke, sinds 2010,  is de CD&V gedecimeerd. Nog 5 jaar Wouter Beke en de CD&V flirt met de kiesdrempel om er finaal onder door te gaan.

Het recept van Wouter Beke en zijn baas Steffen Van Roosbroeck, nee…schrap dat…zijn woordvoerder Steffen Van Roosbroeck om maximaal in te zetten op ‘gelovigen’, lees ‘moslims’ om de gaten op te vullen die de modale Vlaming achterlaat bij vertrek uit de CD&V, was een recept dat bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 nog enigszins kans van slagen had. Er werd toen via sociale media zwaar ingezet om de partijloze moslim de weg naar de CD&V herberg te wijzen. Helaas vond Wouter Beke het niet meer nodig om aan sociale media te doen voor de verkiezingen van 26 mei 2019. Nee, Hilde, Hilde Crevits, die ging het doen.

Meester marketeer Steffen Van Roosbroeck, nee…schrap dat…dandy Steffen Van Roosbroeck fluisterde zijn baas in het oor dat hij in afwezigheid van social media budget, social media kennis en social media strategie best het geheime wapen van de CD&V een eigen naam kon geven. Dan wisten ze op het partijhoofdkwartier tenminste waarover ze spraken als er over die ene strategie die nog overbleef werd gesproken. Het ‘Hilde-Crevits-effect’, juichte Wouter Beke, toen de naam voor zijn enige aanvalswapen in zijn oor werd gefluisterd. De laatste maanden manifesteerde Wouter Beke zich dan ook als de verkoper van het ‘Hilde Crevits-effect’ als was het een innovatie in de quantumfysica.

Het Hilde Crevits-effect was een eenvoudige maar sinistere oplossing, net vatbaar voor het brein van Beke: als de CD&V de verkiezingen zou verliezen, dan zou het niet zijn fout zijn, maar de fout van Hilde Crevits, en zo…dames en heren…kennen we Wouter Beke en kennen we de CD&V, de partij die binnenkort evenveel weegt als een bladluis op een grote Vlaamse bloem.

***

‘tScheldt aanvaardt donaties en giften uit binnen-en buitenland, gedekte- en ongedekte cheques, cash of per overschrijving, in natura of harde contanten om het CD&V-effect op deze maatschappij zoveel mogelijk te verlichten. Klik hier!

1 reactie op “Affichecampagne van ‘tScheldt tegen het ‘Hilde Crevits-effect’ 500 % effectief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wachtwoord vergeten?
Wachtwoord kwijt? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt dan een link om een nieuw wachtwoord aan te maken via de e-mail.
We delen geen persoonlijke gegevens met derden.